niedziela, 12 stycznia 2014

Piwo domowe- jak długo należy czekać?

Witam serdecznie,

Dziś słów kilka o cierpliwości.
Kiedy zastanawiałem się nad tym czy rozpocząć warzenie własnego piwa z procesem zacierania, interesowało mnie między innymi to ile będę musiał czekać na piwo po umieszczeniu go w butelkach.

Oczywiście pierwszą butelkę otworzyłem już po 5 dniach żeby sprawdzić... "jakie wyszło". Ty zapewne będziesz chciał zrobić podobnie.

Zauważyłem jednak, że miesiąc leżakowania w butelce to niezbędne minimum do uzyskania odpowiedniego smaku. Można powiedzieć, że w tym czasie smaki się "ułożyły". 

Zdjęcie po lewej stronie przedstawia piwko pszeniczne uwarzone dwa miesiące wcześniej. Dopiero po takim czasie piana jest taka, jakbym sobie tego życzył. Co prawda smak był odpowiedni już po miesiącu, ale dopiero teraz jestem z niego całkowicie zadowolony.

Smakuje mi co prawda mniej niż piwko z jęczmienia... ale o gustach się nie dyskutuje.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz